רח' חתם סופר 50 ת.ד. 434 צפת 13204 צפת https://bit.ly/39BbZz5 04-692-4646 04-692-4647 office@tsfat.org.il הרב אייל יעקובוביץ ה'תשנ"ז דוד טוויל 050-9276466 ישיבות הסדר

ישיבת הסדר "צפת"

על12-ספטמבר-2018 בתוךצפון

בית מדרש

דורנו דור הגאולה, צמא לתורה חיה ערה ומלאת טעם טוב, לשיר חדש. הלימוד בישיבה מכוון להצמחה של תלמידי חכמים כאלו אשר ירוו בע"ה את העולם בהתענגות על ה'. תלמדי חכמים בעלי רוחב אישיותי בדרישת ה'- שכל ,רגש, יצירה פנימית ופיתוח הכוחות האישיים, כחלק מעבודת ה'.

מהו סדר היום

סדר בוקר מתחיל כל יום, בשיעור אמונה קצר של הרמי"ם כך שעמל הלימוד היומי יהיה מקושר לנותן התורה בלימוד לשמה, מתוך דבקות, שליחות ושמחה. לאחר מכן מתקיים סדר עיון ובסופו שיעור עם הר"מ.

מלבד הלימוד הרגיל בחברותות, מתקיימות בסדרים, לפי הצורך, חבורות לימוד עם הרמי"ם. לימוד זה, בחבורה, מצעיד את הלומדים בשביליה המסתעפים והעמוקים של התורה, באווירה נעימה ומרחיבת דעת.לצד תכנית לימודי הבוקר בגמרא מתקיימות, גם שתי תכניות עיון בהלכה, האחת למבחני הרבנות והשנייה הלכה למעשה בעיון.

בסדרי צהריים לומדים את המסכת הנלמדת בבקיאות ובסוף הסדר מתקיימים שיעורי אמונה בספרים שונים כמו הרב קוק, ברסלב, חב"ד, רמח"ל, כוזרי, פיסצנה , תנ"ך ועוד. בנוסף לשיעורים המעמקים בתנ"ך בישיבה ישנה תוכנית שנתית של לימוד כול הנ"ך בשנה! למעוניינים יש חבורת לימוד שלומדת כול יום אחרי מנחה.

בסדר ערב הישיבה פותחת בלימוד מעמיק של לימוד הלכה שנעשה באמצעות דפים שבועיים לפי סדר המשנה ברורה. כך יוכל כל תלמיד לעבור על כל חלקי המשנה ברורה בשנות לימודיו הראשונות, תוך סדר, העמקה ודוגמאות מעשיות. לאחר מכן ישנו סדר אמונה וחסידות ובשלב מאוחר יותר מתקיימים שעורי ערב בנושאים שונים. (מצורף בלו"ז)

חזון הישיבה

אנו רואים שליחות במיקומה של הישיבה בלב העיר העתיקה בצפת, על מנת להרוות את צימאונם של רבבות מאחינו המבקשים קדושה בסמטאות צפת, כמו גם להשתלב במערך החינוכי בעיר צפת כולה.

את הישיבה מוביל מורנו ורבינו הרב איל יעקבוביץ' יחד עם צוות הרמי"ם המורכב מתלמידי חכמים גדולים, משקיעים ומוסרים, הנותנים דגש על הכוונה אישית, מובילים את הישיבה ומתווים את נגינתה, תוך אהבה ומסירות לכל תלמיד ותלמיד.

מרא דאתרא ונשיא הישיבה הרב שמואל אליהו, מלווה את הישיבה ומאיר עליה באורו.

חברה אוירה

בישיבה לומדים כיום 120 בחורים ו כ30 אברכים.

שיעור א' מונה בשנים האחרונות 40 בחורים. (שיעור א' יהיה עד 40 בחורים כול הקודם זוכה…)

צבא

בתחילת שנת הלימודים בישיבה, ישנה שיחת פתיחה של מזכיר הישיבה שאחראי על הסדרי הגיוס עם הגופים השונים. ישנם שני מסלולים שקיימים בישיבה: האחד הינו מסלול של ישיבה גבוהה– הבחור דוחה את הגיוס עד שהוא רוצה להתגייס. במסלול זה השירות יהיה שלוש שנים. המסלול השני והיותר מועדף על החברה שמגיעים לישיבה הוא מסלול 'ההסדר' -בו הבחור יתחייל בתחילת שיעור ב', יתגייס באוגוסט ב' לשנה וחמישה חודשים ולאחר מכן יחזור לעוד שנתיים בישיבה. כמובן שבחור שרוצה לשרת בסיירת או ללכת ולהיות שלוש שנים בצבא הישיבה מכבדת את ההחלטה וגם הוא כמו כל בחורי הישיבה ילווה בידי צוות הישיבה בשעת שירותם בצבא.

הכנה לצבא

בשיעור ב' מתקיימים שיעורים לאורך כל השנה שמטרתם לתת הכנה נפשית ,מנטלית ורוחנית לקראת שירות משמעותי .ישנן סדרות שיעורים שמועברים על ידי ראש הישיבה והרמי"ם של שיעור ב' והם כוללים שיעורי אמונה, סדנאות ולימודי הלכה שקשורים למצבים שבהם הבחורים יפגשו במהלך שרותם הצבאי.

לישיבה יש רכז חיילים משיעור ה', בוגר צבא בעצמו שמבין עד כמה הקשר עם הישיבה במהלך השירות הצבאי חשוב ונותן כוח במהלך השרות. הרכז נמצא בקשר מתמיד עם איגוד ישיבות ההסדר והמפקדים הישירים של החבר'ה ,על מנת לדעת מתי יש פעילויות משמעותיות כגון השבעה, מסע כומתה או סוף מסלול, על מנת שרבני הישיבה והחברים יוכלו לבוא ולבקרם. ברוך ה' חיילי הישיבה דואגים תמיד לבוא במהלך שבתות ורגילות לישיבה, על מנת לשמור על הקשר לתורה ולחבורה המתוקה. שחייל מגיע לישיבה הוא מקבל כוח לעצמו להמשך שרות משמעותי אבל הוא גם נותן הרבה כוח לישיבה!

הכנה לחיים

אין בהרבה ישיבות מסגרת עוטפת ותומכת כל כך לבני השיעורים הגבוהים כמו שקיימת אצלנו בישיבה. וכשאומרים חבורת הבוגרים אז השם הזה הוא מדוייק – חבורה משפחתית שזוכה לליווי ותמיכה אישית וקבוצתית מצד הישיבה לכל השאלות והצרכים הייחודיים של החבורה. כך למשל קיימים מפגשים שבועיים קבועים בביתו של רמ החבורה שתכליתם עיסוק בנושאים ובשאלות שצפות מתוך החיים בישיבה וגם בשאלות שעולות לקראת היציאה לחיים שאחרי הישיבה. חוץ מזה, החבורה הבוגרת זוכה לסדרת שיעורים תחת הכותרת "הכנה לזוגיות וחיי משפחה" משלב הדייטים עד התקופה שאחרי הנישואים.

לבני שיעור ה מתוכננות סדרת מפגשים מרוכזים עם אנשי מפתח ואנשי מקצוע בתחומים שעומדים ברקע היציאה לחיים שאחרי הישיבה (תכנון פיננסי, קביעת מקום מגורים, מוקדי השפעה וכו')

לבני שיעור ו ומעלה יש מסגרת המשך של לימודי הלכה והסמכה לרבנות בראשות הרב אורי רזיאל. ומלבד זאת קיימת תכנית הוראה לבוחרים להמשיך במסלול החינוכי בשיתוף עם מכללת שאנן

קהילה

ברוך ה' בשנים האחרונות גדלו מספר האברכים בישיבה ואנו עומדים היום על 30 משפחות שגרות בצמוד לישיבה, ומתגוררות בסמטאות העיר העתיקה. קהילת הישיבה קשורה לגרעין התורני שקיים בעיר שמונה מאה משפחות שפועלות למען העיר על ידי עשיה של חסד ותורה וחיזוק האווירה התורנית והקהילתית בעיר.

צוות

ברוך ה' זכינו והמרא דאתרא, רב העיר צפת הרב שמואל אליהו הינו נשיא הישיבה. אנו זוכים לשיעור כל שבוע בימי רביעי לבוגרי הצבא. בנוסף, בימי שישי מתקיימת תפילת ותיקין עם הרב ולאחר מכן יושבים ומתוועדים לתוך הבוקר המתוק של יום השישי ומתכוננים יחד לשבת קודש.

על החבורה

"תורה לא נקנית אלה בחבורה"- המשפט הזה מאוד מורגש בישיבה. ישנה הליכה משותפת בדרך. לא תהיה הרגשה של היררכיה ומעמדות בישיבה, הרב לא יהיה מעלייך אלה איתך כי גם הוא בדרך וגם הוא עובר תהליכים שונים. כמובן שיש הרבה כבוד לתורה של הרב שישב ושקד בלימוד התורה שנים רבות, אבל ההליכה היא ביחד, כחבורה שעובדת את ה' ולומדת את תורתו הקדושה. "כאיש אחד בלב אחד"

לקבלת שיעורים בוואצפ והודעות על שידורים חיים לחצו כאן: https://chat.whatsapp.com/JiCIGpTrj71Cm2grRA504w

שיעור מהשיעור הקבוע של הרב שמואל אליהו נשיא הישיבה בבית המדרש של הישיבה https://www.youtube.com/watch?v=285879MHaOg