רח' זרח משה 923 ת.ד. 52 שדרות 80010 שדרות http://www.sderot.org/ 08-6611-360 08-661-0814 lapid@goldmail.net.il הרב דוד פנדל ה'תשנ"ה דביר מסאמי 050-2103353 ישיבות הסדר

ישיבת הסדר "אפיקי דעת"

על26-אוגוסט-2018 בתוךדרום

בשתי מילים

ישיבת ההסדר בשדרות הוקמה לפני 20 שנים בלב העיר שדרות מתוך מטרה להוות מגדלור של תורה בעיירת הפיתוח שדרות. מטרת הישיבה לגדל תלמידי חכמים גדולים, שיהיו מנהיגי דור העתיד, משפיעים ושותפים בשיח הציבורי ובתמורות העוברות על הציבור הישראלי. הישיבה לקחה על עצמה משימה לטפח את תלמידיה, וזאת באמצעות הרבה חום ומסירות, ובעז רוחם של תלמידי חכמים מובהקים המלווים את התלמידים.

מרכז השבוע בישיבה הוא השיעור כללי הישיבתי המועבר לסירוגין מידי שבוע על ידי ראש הישיבה הרה"ג הרב דוד פנדל שליט"א והרה"ג הרב אשר וייס שליט"א. יחד עם זאת קיים בישיבה גם מסלול לתלמידים המצויים בתחילת דרכם בעולם התורה, וזאת על ידי יחס אישי וליווי צמוד של צוות רמי"ם גדול הן ברמה הכמותית והן באיכותית. צוות הישיבה בנוי לתת מענה לתוכנית המתאימה לרמות שונות מבלי לפגוע באחידות חברתית ומציאות של ישיבה אחת.

אחד מהדרכים המאפיינים ביותר את הישיבה הוא ההווי החברתי. הבחורים לומדים יחדיו, גרים יחדיו, ומשרתים בצבא יחדיו – דבר הגורם לגיבוש ולאווירה תוססת ומלוכדת. הישיבה מחנכת לשאיפות ולמימוש פוטנציאל מקסימאלי. לכן, הישיבה מתגאה בכל מסלול שתלמידיה בחרו ללכת מתוך קישור לתורה ולבית מדרש: חינוך, צבא, כלכלה ואומנות. הישיבה עוסקת בפעילות קהילתית ענפה, התלמידים מתנדבים במרכז החסד המקומי. בעזרה לקשישים, לימוד עם תלמידי התיכון המקומי,תמיכה בתלמידים עם ליקויי למידה, עזרה ותמיכה למשפחות במצוקה, במד"א ובמשמר האזרחי.

תלמידינו מתגייסים לצה"ל ומשרתים במיטב היחידות הקרביות של צה"ל,כיום משרתים בצבא כ-150 בחורים חלקם משתלבים בתפקידי פיקוד וקצונה ומובילים את חייליהם בשדה המערכה. בימים הקשים של העיר שדרות תחת מתקפת הקאסמים, שימשה הישיבה כאי של יציבות וחוסן שזכה להוקרה מכל גווני הקשת בחברה הישראלית. הישיבה משמשת בנוסף להיותה בית מדרש, כמגדלור ערכי, תורני וחינוכי בתוככי העיר שדרות וכלל דרום – הארץ.

אנו קוראים לכם להצטרף למשפחת ישיבת ההסדר- שדרות

להוסיף קישור לרישום לשבו״ש: https://www.sderot.org/hebrew/shvushim/form.asp