יהושע בן-נון 16 (ת.ד. 19 ) קרית ארבע 90100 קרית ארבע http://yeshivatnir.org.il 02-996-1775 02-996-1778 nirkiryat.4@gmail.com רה"י הרב נעם ולדמן שליט"א ה'תשל"ב נעם כהן ‏ 054-599-7433 ישיבות הסדר

ישיבת הסדר "ניר" קריית ארבע – חברון

על11-ספטמבר-2018 בתוךהר חברון

בשתי מילים

ישיבת ניר הוקמה לפני כחמישים שנה ע"י הרב אליעזר ולדמן בשליחותו של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל. כיום עומד בראשות הישיבה הרב נעם ולדמן שליט"א , וכך נוצר חיבור עמוק בין גדולי הדור לדור שלנו.

החברה בישיבה תורנית, תוססת ושמחה, האוירה חמה ומשפחתית.

קיים קשר מיוחד בין כל השיעורים ובין התלמידים והאברכים. החברה מאוד אכפתיים ומעורבים בחיי הישיבה. אחת לזמן מתקיים שיח ישבתי על נושאים חשובים בחיי הישיבה. השיח החברתי הוא אידאליסטי ומעורב מאוד במה שקורה בעם ישראל ומסביבנו

בישיבה רמת לימוד גבוהה, המרכז הוא לימוד ברצינות בגדלות ובשמחה.

בסדר בוקר לימוד העיון מחנך לחיבור עמוק לתורה. בסדר צהרים תוכנית בקיאות בהובלת אחד הרמי"ם בשאיפה להקיף את כל המסכת הנלמדת. (רבים מתלמידי הישיבה זוכים לסיים 2 מסכתות בשנה.)
הצבת שאיפות גבוהות בלימוד מחברת את התלמיד ברצינות אל התורה ומביאה לסיפוק גדול ושמחה בלימוד. בלימוד האמונה מודגש הקשר שלנו לארץ ישראל והמיוחד שבדור הגאולה.

המפגש עם התורה בארץ ישראל מעורר את כל כוחות הנפש. לימוד האמונה בישיבה נוגע בשאלות המהותיות של החיבור בין תורה וחיי המעשה. התוועדויות ראש חודש, תפילות מוזיקליות, דיבוק חברים,

הסדר? גבוהה?

בישיבתנו כל האופציות פתוחות רוב הבחורים מתגייסים במסלול הסדר בשיעור ב' או ג'. ישנם בחורים המתגייסים לשירות מלא וישנם שממשיכים במסלול ישיבה גבוהה.
מעבר להכנה הרוחנית וההלכתית לפני הגיוס. אנו שומרים על קשר רציף עם כל תלמידי הישיבה בין מי שבמסלול הסדר ובין מי שהתגייס לשירות מלא. בביקורים ובשיחות לאורך כל השירות.

חברון עיר האבות:

הישיבה היוותה את חידוש היישוב היהודי בחברון ומאז הקשר של תלמידי הישבה למקום הוא חלק בלתי נפרד מהווי הישיבה. בכל שבת אנו מתפללים קבלת שבת במערת המכפלה באווירה המיוחדת של קברי האבות. התפילה שמחה במיוחד ומטעינה אותנו בכוחות לכל ימי השבוע. ובכלל האווירה המיוחדת של חברון נספגת בתלמידים וממשיכה אתם שנים אחרי הישיבה.