כרמל, ד.נ. הר חברון 9040400 כרמל http://reuta.org 02-960-5545 1532-960-5545 yeshivatreuta@gmail.com הרב נתן אופנר תשס"ב הילל אחראי שבושים - 0506364748, Hillel140@gmail.com ישיבות הסדר

ישיבת הסדר "רעותא"

על01-ספטמבר-2018 בתוךדרום

בשתי מילים

ישיבת רעותא הוקמה בשנת תש"ס ושוכנת במושב כרמל, טובלת בנופיו המרהיבים של הר חברון.
בישיבה לומדים 50 תלמידים, ויש בה מסלול ישיבה גבוהה וישיבת הסדר, לצד כולל אברכים.
בישיבה למדו לאורך השנים מאות תלמידים, שפזורים היום בעולם התורה, בחינוך ובכל שדות העשייה במדינת ישראל.

חזון הישיבה

בבית המדרש אנו שואפים ללמוד תורה הנובעת מתוך החיים, ומתוך כך נוגעת בכל החיים. ללמוד תורה מתוך אמת פנימית וכנה – ללא מנטרות וללא תיוגים.
הישיבה רואה לעצמה למטרה לגדל תלמידי חכמים, מלאים בש"ס ופוסקים, אמונה ורוח. אנשי אשכולות, שיכולים לשאת תורה גדולה ולהביא ברכה לעם ישראל בדור המורכב והמיוחד הזה.

הלימוד מתקיים מתוך רצון לגדל וללוות תהליכי צמיחה רוחניים עמוקים, ע"י מתן מרחב אישי-עצמי לכל תלמיד מחד, ומחויבות מליאה לתורה, להלכה ולמסורת נושאי התורה לאורך הדורות מאידך.
והכל מתוך אמונה בגאולת ישראל ולאור תורתו של הרב קוק זצ"ל.

תוכנית הלימודים

בישיבה ניתן דגש על לימוד גמרא בעיון, מתוך תפישה כי זהו עיקר הלימוד והבסיס לגדילה בתורה. הלימוד מחולק לרמות שונות ונעשה בקבוצות קטנות וליווי אישי של הרמי"ם לכל תלמיד.
מלבד הלימוד בעיון מתקיים גם סדר לימוד גמרא בבקיאות בליווי של ר"מ בקיאות ובמסגרת תוכנית התקדמות שנתית, במטרה להקנות גם ידע נרחב ומקיף של המסכת הנלמדת.

לימודי האמונה, מכוונים במטרה לגדל אנשים בעלי דרך רוחנית עמוקה וגדולה, עם בהירות וסדר. תוכנית הלימוד באמונה מגוונת ועשירה, ומאפשרת העמקה רוחנית ייחודית – החל בספרי הראשונים, דרך ספרי המהר"ל, רמח"ל, גדולי החסידות והגר"א – וכלה בתורת הרב קוק זצ"ל.
במסגרת לימודי האמונה מעמיקים גם בסוגיות של עבודת ה', תפילות ועולם הנפש, תוך ניסיון לאחוז בתוכן ובעומק הסוגיות ולאו דווקא בסממנים החיצונים שלהם.

עבודת ה'

הבסיס לעבודת ה' הוא לימוד התורה, ומהחיבור לתורה נוצר עולם של עבודת ה' משמעותית. התפילות בישיבה, בימי חול ובמיוחד בשבתות וחגים הם חוויה רוחנית אמיתית ואחד הדברים המייחדים את הישיבה ונשארים גם בלב הבוגרים לאורך שנים ארוכות.
יחד עם התפילות ישנה בישיבה עבודת התבוננות תמידית בקדושת הזמן המתחדשת, והתכוונות נפשית ורוחנית לכל חג ומועד בהתאם לאופיו ולמהותו.

עיקרי התפישה החינוכית

אדם צריך למצוא את החיבור שלו תורה, מתוך חירות עצמית ומתוך חופש. לכן בישיבה מחנכים לעצמאות ולעצמיות. צריך הרבה סבלנות, והרבה אמון ואמונה על מנת לאפשר לכל תלמיד לסלול את הדרך האישית שלו בתוך עולם התוכן של בית המדרש.

ההכרה, כי לצד העולם הרוחני והאמוני המובנה הנלמד בישיבה, יש לתת מקום לכל תלמיד באופן אישי, יוצרת אוירה פתוחה של כנות, ושל הכלה וסבלנות.
בסופו של דבר, זוהי דרך ארוכה שהיא קצרה, ובצורה זו נבנית קומה אמיתית בנפש של חיבור לתורה ושל שייכות לכל החיים.

האווירה בישיבה

הישיבה היא מקום חי, תוסס ושמח, ומאופיינת באווירה חברית טובה ומאור פנים לכל אחד.
ישנו דיבוק חברים בין כל הלומדים, ואווירת חבורה הלומדת ומפתחת יחד. הקשר הטוב שנוצר בין התלמידים מלווה אותם לאורך החיים, גם שנים לאחר סיום הלימודים בישיבה עצמה.

בישיבה התפתח עולם מוזיקלי רחב, המתבטא בעיסוק נרחב בשירה ובנגינה, במסגרת התפילות וסעודות השבת, ובכלל בכל פינה בישיבה.. השירים והניגונים מוסיפים הרבה שמחה ועומק לחיים בישיבה.
בשנים האחרונות הוצאנו מספר דיסקים של שירי הישיבה, כשהשירה הנגינה והעיבוד בוצעו כולם ע"י תלמידי הישיבה.

מסלולי גיוס

מבחינת הגיוס לצבא, התפישה החינוכית שלנו היא לאפשר לכל בחור להתגייס במסלול שמתאים לו, מבחינת זמן הגיוס ומשך השירות. לכן יש בישיבה שני מסלולים – ישיבה גבוהה וישיבת הסדר. במסלול ישיבה גבוהה התלמיד לומד ללא הגבלה, ובבוא העת מתגייס לצבא לשירות צבאי מלא או לשירות מקוצר בהתאם לחוק הגיוס החדש. במסלול "הסדר" בחור נכנס למסגרת של 5 שנים, במהלכן הוא לומד שנה וחצי, מתגייס לשירות פעיל לשנה וחצי ואחר כך חוזר ללמוד עד תום התקופה. ניתן גם לשלב בין המסלולים.

כמו כן הישיבה מעודדת את מי שמתאים לו להתגייס לשירות מלא של 3 שנים ויותר, ומלווה אותו לאורך כל מהלך השירות.

צוות הישיבה

בראש הישיבה עומד הרב נתן אופנר, מייסד הישיבה וראש הישיבה מיום הקמתה. הרב נתן בוגר ישיבת "מרכז הרב", ביחד עם היותו איש רוח בעל אופקי השכלה רחבים בעולם הרוח ובעולם התרבות.
לצד הרב נתן מלמדים בישיבה צוות רמי"ם, כולם תלמידי חכמים ואנשי אמונה, הבאים ממגוון רחב של בתי מדרש ויוצרים עושר וגיוון בבית המדרש.
צוות הרמי"ם וראש הישיבה מלווים כל תלמיד ותלמיד באופן אישי, בשנות לימודו בישיבה וגם לאחריהן.