שדמות מחולה ד.נ. עמק בית שאן מיקוד - 1093200 שדמות מחולה 054-8769961 0773181263 shadmotny@gmail.com הרב שלמה רוזנפלד והרב נחמיה רענן ה'תשנ"ד הרב משה בן שימול, ר"מ שיעור א' 054-4494719 ישיבות הסדר

ישיבת הסדר "הבקעה – שדמות נריה"

על28-אוגוסט-2018 בתוךבקעת הירדן

אודות הישיבה

ישיבת הבקעה הוקמה בשנת תשנ"ה בישוב שדמות מחולה, בצפון בקעת הירדן, על ידי הרב שלמה רוזנפלד שליט"א בשליחותו של הרב משה צבי נרי'ה זצ"ל, להוות מגדל אור של תורה ועבודת ה' בחבל ארץ מיוחד זה, לאור תורתו של מרן הרב קוק זצ"ל.

מטרת הישיבה להצמיח מתוכה תלמידי חכמים עובדי ה' מושרשים בעולמה של תורה ומחוברים למרחבי החיים במדינת ישראל.
הישיבה משולבת בבקעה ובאזור, בפעילות חינוכית וחברתית, ואף סייעה בהקמת היישובים: רותם, משכיות וברוש.

בשנה זאת הצטרף לראשות הישיבה, הרב נחמיה רענן, ר"מ ותיק בישיבת הר עציון, המוסיף בדרכו את הרוח הלמדנית והחסידית.צוות הרמי"ם התחדש, מבוגרי הישיבה ומבחוץ.
במוקד הלימוד בישיבה עומד העיסוק בגמרא בעיון ובבקיאות כמסורת הישיבות. מטרתנו לסייע לכל אחד מהתלמידים לקנות כלים ומיומנויות ללמידה וחיבור עמוק ומשמעותי ללימוד.

במקביל ללימודי הגמרא, לימודי אמונה ועבודת המידות תופסים מקום מרכזי. הלימודים הללו תורמים לעיצוב עולמו הפנימי של התלמיד לאור תורתם של גדולי ישראל. הלימוד מתקיים כלימוד עצמי בחברותות ובחבורות לימוד עם אנשי הצוות. חבורות הלימוד מטפחות שיח כן בין הלומדים ומעצבות שפה משותפת של דיבור בתחומים של עבודת ה'. הספרים הנלמדים כוללים את ספרי האמונה ועבודת המידות של חכמים ישראל במהלך הדורות עם דגש מיוחד על ספרי מהר"ל מרן הרב קוק זצ"ל ומאורי החסידות.

מלבד לימוד גמרא ואמונה, בית המדרש עסוק במרחבי התורה כולה ובין השאר בלימוד תנ"ך והלכה. כל תלמיד בונה לעצמו תכנית לימודים בתחומים הללו על פי נטיית ליבו וחפצו ובמקביל מתקיימים שיעורים שבועיים בתחומים השונים. מטרתנו היא להעמיד דור של אנשי קודש שהתורה והמידות הטובות יהיו נר לרגליהם גם מחוץ לכותלי בית המדרש: בשירותם הצבאי, בבניין משפחתם, בחינוך ילדיהם ובכל תחום שיבחרו לפנות אליו לאחר שנותיהם בישיבה. בחינוך ובהוראה ובכל תחומי החיים במגמה לתקן עולם במלכות ש-די.

ליבו של בית המדרש שלנו הוא השמחה והחיבור בין כל יושביו. העין הטובה, השמחה, החברות והנעימות היא שמאפשרת לכל אחד למצוא את מקומו ולחשוף את הטוב, היפה והקדוש שבו.

ראשי הישיבה, הרמי"ם והתלמידים שותפים לדרך הגדולה ולשליחות שבלימוד התורה ובאחיזתנו בארץ מתוך תורה ואמונה. קשר מיוחד נרקם בין תושבי הישוב והישיבה, משפחות היישוב מארחות את הבחורים לסעודות שבת, בכל שבוע מתקיים לימוד עם ילדי הישוב ועם "בעלי בתים".

עולם הניגון והשירה תופס מקום מרכזי בהווית בית המדרש. בלילי חמישי ובסעודות השבת וכן במועדים מיוחדים אנו מתכנסים שרים ומנגנים.
מפירות שיעורי התורה ועולם הניגון של הישיבה אפשר לטעום בערוץ היוטיוב של הישיבה.

מוזמנים בשמחה לביקור לפגוש מרחבים ולחוות את הניגון המיוחד של לימוד התורה בנופי הבקעה המרחיבים את הלב.

טלפון אחראי שבו"שים: הרב משה בן שימול: 0544494719

דרכי הגעה

קו אגד 961 , 966 מירושלים ומבית–שאן.

ערוץ יוטיוב של הישיבה: https://www.youtube.com/channel/UCdM3onXaDfVwTyYe40wOEVg