השקת פרשגן ויקרא בכרם ביבנה

Posted on 24-03-2016 , by: dk בתוך , 1 תגובות

אלמוג כהן

במוצ"ש ויקהל נערך בישיבת כרם ביבנה ערב הוקרה לרב ד"ר רפאל (רפי) פוזן לכבוד הופעת הכרך השלישי – ויקרא- של מפעלו הגדול פרשגן על תרגום אונקלוס ולציון היותו שליח ציבור בישיבה למעלה מיובל שנים. בהזמנה צויינה המחלה הקשה הפוקדת אותו כעת ולמרות זאת הוא מוצא כוחות להמשיך במפעלו מתוך ייסורים.

fozen_02

הערב היה מרשים ומרומם. ניהל אותו הרב יוסי שריד מחבורת כרם ביבנה שמלפני חמישים שנה: המקהלה שהשתלבה בתוכנית שרה מניגוני הישיבה מלפני שנים רבות כשהרב פוזן הצטרף גם הוא לשירה וקולו נשמע ברמה עם חבריו. כשבקטע נוסף, הוא ובניו שרו אחד מניגוני ימים נוראים שהרב פוזן הביא לישיבה והקהל הגדול שנאסף לכבודו הצטרף גם הוא לשירה.

עקב מחלתו, שהרב פוזן אינו מסתירה וגם סיפר עליה במבוא לויקרא, הוא הקדיש את דבריו לדברי תודה לנאספים כולם מתחנות חייו השונות והמגוונות: החל מלימודיו בישיבת הישוב החדש, מעברו משם לכרם ביבנה [בברכת הסטייפלר!] וממנה לישיבת סלבודקה בבני ברק. הוא הזכיר גם את שנותיו כמנהל כפר אליהו [כיום אולפנת בהר"ן בגדרה], וציין גם את שנותיו באוניברסיטת בר אילן.

ואכן בקהל הגדול שנאסף לכבודו, השתתפו המון חברים מאז ועד היום. וכך בערב יחודי זה נשאו דברים ראש הישיבה הרב מרדכי גרינברג חברו עוד מהישוב החדש, ובנוסף הרב סיני אדלר והרב ישעיהו הדרי – רמי"ם בישיבה בשנות לימודיו ביבנה. וכן חברו מישיבת סלבודקה הדיין יצחק דב ברגר שסיפר על ידידותם האמיצה בסלבודקה בבני ברק שאליה עבר הרב פוזן אחר לימודיו ביבנה. אחריהם דיבר הדיין הרב יצחק דב ברגר המפורסם כיום בכל אירופה שהגיע במיוחד מאנגליה להשתתף בערב זה. בדבריו הביע את התפעלותו מישיבת כרם ביבנה: "אני הגליצינר הכרתי את רפי המזרחניק בסלבודקה.

שנינו היינו שם עופות מוזרים, שונים מהאוירה הבני ברקית ששררה בישיבה. ודווקא בשל כך נמשכנו זה לזה וידידות זו נמשכת עד היום". אחריו דיברו גם הרב ד"ר מאיר רפלד – ידידו מבר אילן ותלמידו איתיאל סופר שתיאר את שיעורי הרב פוזן במכון ההוראה בישיבה – אליה התאמץ להגיע גם בחורף האחרון בעת מחלתו – ואהבת תלמידיו לשיעוריו. ואכן כל הקהל הגדול שנאסף שם התפעל מהעובדה שהרב פוזן הצליח בחייו לחבר עולמות שונים ושמר אמונים לכולם לרבות ל"עזרת נשים" היינו לידידות מאוהבות הפרשגן.

אנו תלמידיו בכרם ביבנה, מצאנו לנכון לתאר זאת לקוראי "בשבע". ועל כן גם אנו מצטרפים לתפילת הרבים שהקב"ה ישלח לרב 'רפאל בנימין בן בלימה רחל' רפואה שלמה מן השמים וימשיך את "פרשגן" עד "לעיני כל ישראל".

1 Comments found

  1. ספר יקר ערך עבודה ברוח קודש שבח והלל למחבר שעמל שנים על גבי ח שנים תחבר ספר רודף ספר. זכה וזיכה את הרבים בהידור נפלא פרי עמלו לא נס ליחו. אשריו שחתם תעודה אל על מלאכת חושן למלא קדושה כל בית בישראל. או קלוס הגר קיבל אותו בשערי שמים המה תשמעו הנה אביר ותלמיד חכם שפאר שם ישראל למפרש הגדול אונקלוס.
    שמחה לכל בית לכל בית מדרש עד בית כנסת. לרכוש ולהעניק חכמה עם תבונה עד ידיעה אמן כן יהי רצון.

הוסף תגובה